Prehrana skozi življenjska obdobja

Mladostniki

Prehrana vpliva na tvojo samopodobo, razpoloženje in na počutje pa tudi na tvoje telesne in duševne sposobnosti.

Nezadovoljstvo s postavo

Nezadovoljstvo s postavo

Ljudje imamo različne postave in naše želje oziroma pričakovanja se razlikujejo. Kakšna postava je primerna zate, da boš z njo zadovoljen in obenem poln energije?

Ljudje imamo različne postave in naše želje oziroma pričakovanja se razlikujejo. Kakšna postava je primerna zate, da boš z njo zadovoljen in obenem poln energije?
Izoliranost v družbi

Izoliranost v družbi

Te tvoj videz ovira, da bi se družil z vrstniki, in si raje sam? To, kar poješ in popiješ, vpliva na tvoj videz. Spremeniš ga lahko s prehrano, ki je primerna tebi.

Te tvoj videz ovira, da bi se družil z vrstniki, in si raje sam? To, kar poješ in popiješ, vpliva na tvoj videz. Spremeniš ga lahko s prehrano, ki je primerna tebi.
Težave z zbranostjo

Težave z zbranostjo

Da lahko misliš, rešuješ naloge, izvajaš natančne gibe in se primerno odzoveš, tvoji možgani potrebujejo dobro hrano.

Da lahko misliš, rešuješ naloge, izvajaš natančne gibe in se primerno odzoveš, tvoji možgani potrebujejo dobro hrano.
Nihanje razpoloženj

Nihanje razpoloženj

Tvoje počutje je odvisno tudi od tega, ali si lačen in celo sestradan ali pa si pojedel preveč in se prenajedaš.

Tvoje počutje je odvisno tudi od tega, ali si lačen in celo sestradan ali pa si pojedel preveč in se prenajedaš.
Utrujenost, pogoste bolezni, poškodbe

Utrujenost, pogoste bolezni, poškodbe

Utrujen, pogosto bolan ali celo poškodovan si lahko tudi zaradi neprimerne prehrane, ki jo uživaš. Že majhne spremembe lahko pripomorejo k tvojemu boljšemu počutju in zdravju.

Utrujen, pogosto bolan ali celo poškodovan si lahko tudi zaradi neprimerne prehrane, ki jo uživaš. Že majhne spremembe lahko pripomorejo k tvojemu boljšemu počutju in zdravju.
Intenzivno ukvarjanje s športom

Intenzivno ukvarjanje s športom

Če se intenzivno ukvarjaš s športno dejavnostjo, bodi pozoren, da ob naporih podpreš svoje telo s primerno hrano in pijačo. Tako boš lahko dosegal še boljše športne uspehe.

Če se intenzivno ukvarjaš s športno dejavnostjo, bodi pozoren, da ob naporih podpreš svoje telo s primerno hrano in pijačo. Tako boš lahko dosegal še boljše športne uspehe.

Čas najstništva je obdobje intenzivne rasti in razvoja. Sprejemaš samostojne odločitve in se učiš na lastnih napakah.

Včasih izpuščaš obroke, posebno zajtrk, in se prehranjuješ zunaj doma. Hrana, ki jo uživaš, je lahko slabše kakovosti. Morda izbira hrane ne zadosti tvojim potrebam po hranilih in energiji.

Ugajati želiš družbi, morda slediš smernicam suhosti, preskušaš najrazličnejše diete in prehranska dopolnila, da bi bil videti odlično in da bi se tako tudi počutil. Čeprav si prepričan, da vse delaš prav, tvoje navade v prehranjevanju in izbiranje živil pogosto niso optimalne, kar vpliva na tvoje počutje in videz.

Lahko se odločiš, začneš dobro skrbeti zase in svoje telo hraniš z najboljšim. Vendar pozorno! Ne nasedaj nasvetom od vsepovsod; izberi preverjeno in strokovno podporo.

Za starše,
za trenerje

Mladostniki so v obdobju intenzivne rasti, zato so njihove hranilne in energijske potrebe močno povečane. Obenem so v dobi zorenja k samostojnim odločitvam, torej v obdobju osamosvajanja tudi na prehranskem področju (hranjenje zunaj doma, izpuščanje obrokov, slabša kakovost hrane, »hitra prehrana«, preskušanje različnih diet in prehranskih dopolnil …). Njihova izbira velikokrat ne zadosti potrebam za rast in razvoj ter dodatne telesne napore, če se intenzivno ukvarjajo s športno dejavnostjo. Več ...

Preprečimo slabo prehranjenost mladostnikov, ki vodi do upočasnjenega ali nepravilnega razvoja in rasti ter ponavljajočih se okužb in poškodb. Naučimo jih izbrati hrano, ki podpre njihovo počutje in zdravje. S svetovanjem, prilagojenim mladostnikom pa tudi njihovim staršem, vam pri tem lahko pomagamo.